A téli csapatások ideje lejárt, lassan érkezőben van a szép idő, amikor végre felpattinthatja mindenki a legszebb szett felnit a Bömbösre. Ha már vadító kiállása van a gépnek, akkor nem csak belülről, de érdemes kívülről is alaposan letakarítani, hogy a tél nyomai eltűnjenek a szeretett autóról. Akinek nem elég egy sima fürdetés, hanem a szívfacsaróan üvöltő karcokat is száműzni szeretné, annak remek megoldás a polírozás, ezért megnéztük, hogyan szépül meg az autó egy nap alatt. Mitől lesz karcos egy autó? Meglepő módon az autót nem a környezeti hatások viselik meg leginkább, hanem a szakszerűtlen mosástól, a gépi mosót eleve messzire kerüljük el. De az önkiszolgáló mosó keféje is rettentő sok apró, de rendkívül káros szemcsét tartalmaz, amivel az évek során temérdek apró karcot ejtünk a lakkfelületen, ettől lesz matt hatású a fényezés.Persze, itt is fontos a megelőzés, egyszerűen nem szabad annyira koszosan hagyni az autót, hogy ne vigye le a gőzborotvázás. A karcolások kisebbik felét okozzák csak a faágak, kulcsos merényletek vagy a kilincsek mögötti körömkarcok. Mit csinál a polírozás?A legtöbb autó manapság már lakkozott, ez adja meg a festéknek a megfelelő csillogást és emellett egy bizonyos fokú védelmet, de ez még mindig az egyik legsérülékenyebb alkotóeleme az autónak. Tehát amíg egy karc nem mélyebb a lakkrétegnél, addig nyom nélkül eltüntethető, ezt csinálja a polírozás. Hogyan políroz egy profi? Első lépésben tisztára kell mosni az autót, nem holmi kétszázas körbespricceléssel, hanem a lehető legalaposabban. A fáról származó gyantát, fékport és kátrányt viszont nem képes elvávolítani a mosás, csak egy spéci tisztítógyurma, ami magával ragadja a ragaszkodóbb szennyeződéseket.Ezt követően kezdődik meg a látványos átalakulás a letisztított, de még mindig karcos lakkfelületen. Az ebben mélyen ülő vájatokig vizes csiszolással vékonyítjuk el a lakkot. A polírozást elemenként haladva kezdjük meg durva szemcseméretű pasztával és a hatékonyság kedvéért megfelelő géppel. A polírozó gép nem holmi szivaccsal felvértezett körcsiszoló, hanem excenteres, tehát nem szabályos kör mozgást leíró gépek. Ez már csak azért is jobb, mert nem lesz hologramos a felület. Mivel általában három fázisban történik a polírozás, ezért egy közepes- és egy finom szemcséjű pasztával is végigmasszírozza Berecz Robi az autót.Nem véletlen, hogy a Berecz Polír Garázsba gurultunk el a tudományért, mert Robi keze alatt gyakran fordulnak meg BMW-k, amiknek jó minőségű lakkján nagy változásokat lehet szemléltetni. Ettől a körülbelül 8 vagy 10 óra munkától már elképesztően szép fénye lesz az autónak, ezért nem meglepő, hogy ezt az állapotot szeretné megőrizni minden gondos tulajdonos. Ebben nagy segítség a waxolás, ami a védőfelületet adja vagy kerülhet rá a mostanában divatos kerámia bevonat. Hogyan őrizzük meg a csodás csillogást? Mint ahogyan azt a poszt elején is említettem, a legnagyobb titok a megelőzés, így a ragyogóra polírozott autót ne tegyük ki továbbra sem olyan sokkhatásoknak, mint a gépi mosó vagy az önkiszolgáló mosók ritkán cserélt keféje. A soha le nem tisztított vízlehúzókat pedig messze kerüljük el. Ha megfelelő időközönként takarítjuk le az autót a megfelelő formában, akkor közel kerülhetünk az ideális állapothoz. Fontos megemlíteni, hogy egy idő után észrevehetően gyengül majd a vízlepergető képessége a waxnak, ezért pár hónap elteltével érdemes megismételni a viaszos kezelést.
Mutasd meg magad!
Carlinxerek százezrei várják a posztjaidat.
Hogyan tudsz tartalmat feltölteni az oldalra, segítünk!

Link bejegyzés létrehozása
Ezt válaszd, ha más weboldalon található tartalmat akarsz megosztani (videó, cikk, stb)

Normál bejegyzés létrehozása
Ezt válaszd, ha képet akarsz feltölteni szöveggel

Új Carlinx oldal létrehozása
Csinálj saját aloldalt, és ide töltsd fel a bejegyzéseidet
bezár »
Hozzászólások
Nézd meg az összes posztot